Franczyza odzieżowa w małym mieście – czy ma to sens?
Mieszkasz w niewielkim mieście i myślisz nad franczyzą, ale obawiasz się, że może nie być to dobry pomysł? Mniejsze miasta faktycznie mogą cieszyć się znacznie mniejszym zainteresowaniem lokalnej społeczności Twoją marką. Ale przede wszystkim w małych lokalizacjach jest też mniejsza konkurencja, dzięki czemu właściwie przemyślany biznes może wypalić. I warto to wykorzystać!
System franczyzowy to stała i dosyć ścisła współpraca między dwoma całkowicie niezależnymi pod względem finansowym i prawnym, podmiotami. Czemu jest opłacalnym modelem biznesowym? Dzięki współpracy franczyzowej franczyzodawca jest w stanie znacznie rozszerzyć ilość punktów swojego biznesu, natomiast franczyzobiorca otrzymuje w zamian stabilność i pakiet z gotowym (i sprawdzonym!) pomysłem na biznes.
Plany otwarcia biznesu w niewielkim mieście powinny iść w parze z analizą potrzeb jego mieszkańców. Ponadto ważnym jest ustalenie sposobu dotarcia do potencjalnego klienta. Może się to okazać trudne, zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy nie mieli dotąd żadnego doświadczenia w prowadzeniu biznesu. Wówczas idealnym rozwiązaniem okazać się może franczyza odzież.
Franczyzodawca dzieli się z nowym kontrahentem gotowym pomysłem na biznes, wsparciem marketingowym, przygotowaniem i otwarciem lokalu. Pozwala na korzystanie ze swojego logotypu i materiałów reklamowych. Niekiedy zdarza się, że samodzielnie ocenia, która lokalizacja będzie najbardziej efektywna dla danego biznesu. Takie wsparcie pozwala Ci na efektywny start z własnym biznesem, nawet w niewielkim mieście.
Współpraca ze znaną firmą pozwala Ci nie martwić się budowaniem świadomości marki wśród klientów. Wszyscy Cię bowiem znają. Logo znanej marki będzie rozpoznawane przez znaczną większość każdego, nawet niewielkiego miasteczka. Przyciągnie to klientów – jednych z ciekawości, innych przekonanych do produktów danej marki, bo korzystali z nich już w przeszłości. To daje Ci znaczną przewagę nad firmami “no name”.
Najnowsze komentarze